piątek, 13 września 2013

Fishmarkt/ Targ Rybny w Gdańsku /

Ostatnio miałyśmy okazję odwiedzić Gdańsk. Przepiękne miasto, stary rynek z kamienicami w których zapisana jest kupiecka historia miasta. Długo szukałyśmy miejsca, żeby zjeść dobry obiad. To był dzień przeznaczony na rybkę oczywiście, co wbrew pozorom nie było łatwe. Dużo włoskich, japońskich, a nawet meksykańskich restauracji, ale gdzie można zjeść po prostu dorsza? Na samym końcu naszego zwiedzania natrafiłyśmy  na ukrytą nieco z boku restauracje Fishmarkt. Z zewnątrz biała weranda, obrusy w błękitną kratkę i tablica z informacją o menu dnia. Był śledź :) weszliśmy. Wnętrze bardzo przytulne z profesjonalnym serwisem. Pani kelnerka była bardzo sympatyczna, rzeczowo odpowiadała na każde nasze pytanie dotyczące menu. Jedliśmy naprawdę bardzo dobrą zupę bouilabesse ( wcześniejsza zamówiona w restauracji w Sopocie była bardziej gulaszem warzywnym niż zupą rybną...) śledzia z chrzanem i jabłkiem oraz dorsza. Ryba była świetnie usmażona, soczysta, a panierka idealnie chrupiąca  do tego puree, takie jak w domu ze śmietanką i masłem. Było naprawdę dobrze. W restauracji Fishmarkt byłyśmy tylko raz, ale z wielką przyjemnością wrócimy przy najbliższej okazji i mamy nadzieje zjeść równie smacznie. Urokliwe miejsce niedaleko gdańskiego rynku, które Wam polecamy.